ROAD TO RECOVERY STORY: Osseforth

Interview met Frank Osseforth

Wat betekent de coronacrisis voor Osseforth? 
De coronacrisis heeft een grote impact gehad. We waren bezig aan ons drukste kwartaal ooit en medio maart kwam deze sneltrein abrupt tot stilstand. Heel veel voertuigen, 70 in totaal, hebben bijna 8 weken op het oefenterrein in Elsloo gestaan. We hebben deze tijd goed weten te benutten door de panden en voertuigen grondig aan te pakken. Ook hebben we online de teksten op de websites vernieuwd en aangepast. Afgelopen week zijn we weer begonnen. Binnen 2 dagen alles en iedereen gemobiliseerd, het kostte veel energie om deze trein weer aan het rijden te krijgen. Door het inzetten van  mediacampagnes bij Qmusic Limburg en een tv-spot op L1 was heel Limburg op de hoogte dat we weer op de weg zaten.  

Op welke wijze bereikt Osseforth haar doelgroep? 
Osseforth doet bijna alle marketinginspanningen online, met adwords en socialmediacampagnes. We geven theorie- en rijles voor alle rijbewijzen en vaarbewijzen, daardoor moeten we diverse doelgroepen bereiken van 16 t/m 65 jaar. Om de naamsbekendheid meer te vergroten zijn we vorig jaar een samenwerking aangegaan met Qmusic Limburg. Daar zijn we heel tevreden over. Een frisse nieuwe radiozender voor een jongere doelgroep, zeer geschikt voor onze motorrijlessen en vaarbewijzen. 

Welke rol spelen de media hierin? 
Media zijn voor Osseforth belangrijk omdat er iedere maand weer leerlingen slagen en we op zoek zijn naar nieuwe leerlingen. Qmusic is voor ons een belangrijk marketinginstrument.  Naamsbekendheid geeft voor veel klanten een vertrouwd gevoel en omdat we met Osseforth ook bijna in heel Limburg actief zijn is Qmusic een partner waar we ons mee kunnen en willen identificeren. https://osseforth.nl/