Qmusic meest betekenisvolle radiomerk van Nederland
Qmusic weet van alle radiostations in Nederland het meest toe te voegen aan de leefwereld van luisteraars. De radiozender wordt het meeste aangeraden aan vrienden, zou het meest gemist worden als het niet meer zou bestaan en draagt het meest positief bij aan de kwaliteit van leven.
Dat toont het Meaningful Brands onderzoek van Mediabureau Havas Media op Nederlandse mediamerken aan.
Qmusic weet vooral goed te scoren op functionele voordelen en krijgt daarbij de hoogste scores wat betreft interactiviteit en een breed assortiment content van goede kwaliteit.
Daarnaast is Qmusic nummer één als het gaat om belangrijke persoonlijke voordelen als ‘helpt me gelukkiger te voelen’ en ‘helpt me om tevredener te zijn over mijn leven’. Bovendien wordt het station het meest gewaardeerd van alle zenders om haar bijdrage aan de maatschappij: Qmusic omarmt volgens de 20-49 jarigen diversiteit meer dan andere radiozenders en draagt het meest bij aan goede doelen. Als tot slot naar de merkpersoonlijkheid gekeken wordt, is te zien dat Qmusic als meest innovatief en energiek/exciting naar voren komt.
Foto: Qmusic
Jorn Agterberg, marketing manager Qmusic: “Wij vermaken en verbinden mensen en willen daarmee luisteraars energie en een goed gevoel geven. Mooi om te zien dat dit wordt opgemerkt en dat we als meest betekenisvol worden gezien in het Nederlandse radiolandschap. Het is mooi nieuws om met onze adverteerders te delen. Helemaal in een tijd waarin betekenis ontzettend belangrijk is. We zijn vastberaden om dit verder uit te bouwen.“
Meaningful of betekenisvol zijn is doorslaggevend voor de keuze van de consument voor een bepaald merk. Ook wordt het steeds belangrijker, zo laat Mediabureau Havas Media weten. Voor dit onderzoek nam Havas 108 mediamerken onder de loep. [Radio.NL]
10-6-2020 12:37:52