Bioscoopreclame kan ROI verdubbelen
Bioscoopreclame kan veel effectiever uitpakken voor merken. Dat is de conclusie van een recent onderzoek naar het rendement van reclame in de bioscoop in het Verenigd Koninkrijk.
Als bedrijven hun besteding aan bioscoopreclame – als onderdeel van de totale mediamix – zouden verdubbelen, zou het leiden tot een Return on Investment (ROI) van meer dan het dubbele. Het onderzoek noemt merken uit de reiswereld als voorbeeld. Elke pond investering in bioscoopreclame door bedrijven uit deze sector zou leiden tot 2,70 pond aan inkomsten.
Andere sectoren die ervan zouden profiteren als ze meer zouden investeren in bioscoopreclame zijn volgens het Engelse onderzoek Fast Moving Consumer Goods (FMCG) en telecommunicatie.
Het onderzoek met de naam Building Box Office Brands, is een vervolg op een onderzoek naar de impact van bioscoopreclame dat in het najaar van 2015 werd gepubliceerd.
Het onderzoek is uitgevoerd door Digital Cinema Media en onderzoeksbureau Millward Brown. Meer weten over bioscoopreclame bij CMC Media? Kijk dan hier