Door radio meer traffic op je website

Wat is de toegevoegde waarde van een radiocampagne voor de traffic op je website?

Het zal niemand ontgaan zijn dat tijdens de COVID-periode de online aankopen extreem zijn gestegen en de webshops als paddenstoelen uit de grond schoten.

Mediabrands Marketing Science heeft onderzocht wat de toegevoegde waarde is van radio op websitebezoek. Met de RTV2web methode van Mediabrands Marketing Science is het mogelijk om het effect van offline media op websitebezoek te meten.

Uit dit onderzoek is naar voren gekomen dat er drie creatiekenmerken zijn die in een radiocommercial zorgen voor ruim 20% meer sessies op een website.

➡️ Meerdere verschillende stemmen 🗣
3 stemmen of meer in een commercial zorgt voor 25% meer sessies. 📈

➡️ Langere spotlengte ⏱
Een commercial van 30 seconden of meer zorgt voor 21% meer sessies. 📈

➡️ Merk vaker genoemd 💬
Wanneer het merk 4 keer wordt genoemd zorgt dit voor 21% meer sessies. 📈

Naast deze top 3️ creatiekenmerken zijn er nog een paar creatiekenmerken die voor meer traffic zorgen. Wil je hierover meer weten? Stuur een mail naar info@cmcmedia.nl en je ontvangt van ons meer informatie.