Gebruik juist nú je zichtbaarheid om te laten zien dat je er bent voor je klanten
De wereld om ons heen kraakt onder het Corona-virus. Grote evenementen worden afgelast, marketing- en mediabudgetten worden gekort, campagnes uitgesteld. Maar ook: mensen kijken meer Tv en luisteren veel langer naar de radio en we zitten massaal op internet. Bedrijven zien hierin juist nu de kans om een positieve rol te spelen.
Er zijn gelukkig er ook groeiers tegen wil en dank. We moeten immers blijven eten en drinken, dus de thuisbezorgers hebben het druk. De berichten over een spectaculaire groei van hamster-producten als handgel, wc-papier en blikvoer kennen we allemaal. En de e-commerce groeit als nooit tevoren. Daar waar anderen arbeidstijdverkorting aanvragen, vragen bezorgdiensten en supermarkten juist meer personeel.
We weten dat reclame vooral zijn werk doet in het automatische emotionele onderbewuste brein. De problemen die we lezen over het coronavirus activeren vooral onze angstgevoelens. Dan kan het niet anders dan dat wij onbewust en automatisch openstaan voor geruststellende of probleemoplossende boodschappen van banners, advertenties en commercials die op of rond het slechte nieuws onder onze aandacht komen. Zo bouw je aan je merk voor de lange termijn op een moment waarop het stil is in reclameland. Effectiever en efficiënter kun je je reclame-euro niet besteden.
Vier redenen om wél te adverteren in crisistijden
- Er zijn minder reclame-uitingen dus jouw boodschap valt meer op
- Mensen zitten thuis en hebben meer tijd voor media dan ooit
- In tijden van angst staan mensen meer open voor boodschappen met een positieve ondertoon. Met de juiste toonzetting maak je het verschil
- Je legt nu de basis voor een groeispurt die na deze crisis met zekerheid zal komen