5 Tips om Google Ads effectief te combineren met radioreclame

We kunnen ons bijna geen leven meer voorstellen zonder Google, want per dag googelen we heel wat af.  De gemiddelde persoon voert ca 3 à 4 zoekopdrachten per dag uit. Maar wist je ook dat je je campagne op Google Ads veel beter kunt laten presteren door de inzet van radioreclame? 
Met deze tips haal je meer uit je Google Ads campage:

1.  Versterking van merkbekendheid:
Wanneer mensen op Google gaan zoeken, zijn ze eerder geneigd om bedrijven of merken op te zoeken waarvan ze al eerder hebben gehoord, bijvoorbeeld via de radio.

2. Meer zoekopdrachten:
Radioreclame kan uiteraard aanmoedigen om actief te zoeken naar het geadverteerde product of bedrijf op Google.

3. Consistente boodschap: Door een consistente boodschap over zowel radio als Google Ads te verspreiden, kun je een coherente merkervaring creëren. Dit zorgt ervoor dat klanten je naam gemakkelijker herkennen en onthouden, wat de effectiviteit van beide kanalen kan verhogen.

4. Synergie-effecten: Wanneer consumenten een merk vaker zien en horen via verschillende kanalen, kan dit een synergie-effect creëren. Dit betekent dat de gecombineerde impact van radioreclame en Google Ads groter is dan de som van de afzonderlijke effecten.

5. Oproep tot actie: Radioreclame kan een oproep tot actie bevatten die luisteraars aanmoedigt om naar een website te gaan of iets op te zoeken op Google.